Forum » Support för sajten

last.fm behöver mer bandbredd

• last.fm behöver mer bandbredd

Har haft lite problem med att streama musik på sistone. Jag studerar till nätverkstekniker och sitter på 100/100 Mbit/s. Känns som last.fm har haft problem med att streama musiken på sistone (ibland). Ibland slutar den bara spela mitt i låten och behöver buffra ett tag.

Vänligen fixa.

• No32 ha detto...
    • Utente
    • Gen 20 2011, 20:02

Last FM nere ofta, sidor laddar långsamt

Hej
    Håller med!
    Sitter också på 100/100Mbit fiber.

Använder inte lastfm så ofta nu brukar bli totalt några timmar per vecka ibland bara några dagar per månad(sista tiden).

Upplever lastfm.se som väldigt seg, att det fungerar normalt är mer ett undantag.

Lyssnar mest på radio kanaler med favorit artister.

De problem jag upplever är.
    1.Lastfm inte laddar (sidan verkar nere)
    2.Radiokanalen startar och spelar musik, men ingen Artist info och relaterate/liknande laddas och bildspelas i spelaren.
    3.spelaren bara stannar efter en låt och börjar aldrig igen, men inget felmeddelande visas...
    4.Får felmeddelandet "hoppsan..."

5. Satt säkert 30 min och väntade på att forum-sidor skulle ladda innan jag hittade denna forumpost, det är inte normalt att behöva vänta minuter för att lite text skall laddas.

Allt ovan tyder på att lastfm är överbelastat alt. har för lite bandbredd än vad som krävs!

Lastfm är en bra tjänst musik kvalitet ok
    Betalar nu bara för att stödja
    Men börjar tröttna på de dåliga svarstider som jag får på hemsidan.
    Jag vet att man kan inte kräva allt för mycket av ca 25kr/mån
    Skulle gärna betala det dubbla och få lite bättre fart på sidorna

Har snart varit medlem i två år och tycker det bara blir sämre med tiden och är rädd att denna tjänst kommer försvinna.

Gör ni egetligen något för att göra det bättre?
    Känns inte som det.

Börjar avväga att avsluta, känns tråkigt men måste så måste man...